mandag 26. november 2012

Skoshopping

noen tenker sikkert at det er helt fantastisk! Jeg derimot synes det er helt grusomt å skulle handle sko, både til meg selv og ungene.
Så at ungene har trengt nye vintersko siden første snøfallet meldte seg i starten av oktober har jeg glatt bare dytta foran meg.. Når det klages over trang plass med tykke sokker, ja da blir det tynne ullsokker...

Men siden snøen laver ned her, og ingen synes det er særlig gøy å være ute når de fryser- ja da måtte vi til pers i dag. Jeg og begge ungene. Egentlig trengte vi sko alle mann, men da jeg skulle begynne å se etter sko til meg selv var vel egentlig mors tålegrense langt passert og ungenes ganske nær.
Ungene var overraskende klare i hva de ville ha og ikke ville ha. Største var klar på hva som satt godt og noen hun ikke likte å gå i. Minste vil jo som regel ikke ha på seg annet enn de sko han har nå, men nå tror jeg jammen vi har to par andre han vil bruke! Det er ikke så dumt nei! Men etter prøving av sikkert 8 sko, og samtidig underholdning og oversikt over begge to, ja da var det ikke mye igjen av overskudd til meg. Vi lette litt etter siste parret som eldste også trenger, men det ble jo bare håpløst. Jeg tror faktisk jeg så ganske håpløs ut, irritabel, rett fra bobleklær og lue til shoppign(les ustelt) , og lettere oppgitt over det meste ut.

Jeg tror ungene hadde en ganske mye bedre bytur enn meg i dag, for jeg blir både grinete og streng når det skal foregå slike handler. Det er virkelig en jungel der ute! Med f,eks vinterdressen går det å fikse det med gode andre klær etterpå og en impregneringsvask dersom ikke kjøpet var så godt.. Er skoa for tynne, trekker vann (impregnert såklart...) eller rett og slett grusomme å gå i- ja da er det bare å bla opp nye hundrelapper for å prøve andre sko... Og innen man har innsett at man trenger andre sko, da er har man fått både vonde bein og blitt enda mer grinete. Det finnes for mange fancy og ubruklige sko der ute!


Skjønner virkelig ikke de som synes shopping av sko er rekreasjon! Jeg tror jeg trenger en ukes ferie etter skoshopping jeg...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!