tirsdag 30. oktober 2012

Da jeg lærte å rygge med henger....

noen ting har jeg rett og slett bare hatt sperre for.
Det å rygge med henger er en av tingene... Sist uke var vi å henta en kjøleskap hos noen snille mennesker som skulle kvitte seg med det (Tusen takk Kari- Anne) og jeg ble satt til å kjøre...
Helt greit fremover og området vi skulle til har sånne rundinger å kjøre i stort sett over alt, men garasjene var slik til at her måtte jeg rygge ut igjen, og treffe mellom hjørne på huset og en lyktestolpe før jeg var ferdig.

Jeg prøvde å få sambo til å overta, men han satt seg bare inn på andre siden gitt. :( Da kom mannen og lurte på om jeg ville ha et tips. Jo takk, alle tips er velkommene! (selv om jeg virkelig har hørt dette med å tenke motsatt, bare se bakover og vri på rattet osv osv)
"Hold hanna de nede på rattet. Den veien du snur neven, den veien snur hengern. Enkelt og greit"
Også gikk mannen...

.....og vet du hva?! DET VIRKER!!!
Noe så enkelt! Slipper å prøve å tenke motsatt og omvendt og hva man ikke får høre. Hold neven godt rundt rattet, snu rattet og hengern går samme veien som neven. :)
Jeg rygga helt uten problemer ut av området med garasjer og inn i gårdsplassen hjemme etterpå. Litt trening, spesielt på lengdeberegning trengs nok, og litt presisjon- men
JEG KAN RYGGE MED HENGER!!!

Så tusen takk til Kari- Anne sin mann for hjelpen!!!

:D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!