mandag 13. januar 2014

En mandag i 2014

En helt vanlig mandag, egentlig. Men et av disse "øyeblikkene" kom over meg i kveld. Et slikt øyeblikk der du kjenner på gode følelser, og smile selv over møkkete kjeler og oppvaskbørsten.

Dagen har vært en ganske fin mandag. Ungene har hatt behov for å få leke og sløve litt helt i fred. Så formiddagen har gått med til litt legobygging, lesing, bilbanekjøring og kosing. Samtidig som ungene har holdt på mye helt for seg selv og jeg har fått sendt unna en hel haug med mailer jeg har hatt behov for å sende( Så dere som kanskje fikk en 5-10 mailen av meg i løpet av formiddagen- er ikke hver dag jeg har muligheten til det, så ukas mailer er nok oppbrukt ;) )

Etter mange forslag fant jeg og ungene ut en ting vi kunne gjøre, for i dag var et nemlig ikke stort annet enn å være inne hjemme som fristet.. Vi dro på biblioteket! Det er lenge siden sist nå og vi fant mange fine bøker som fikk være med hjem.

Så har pappsen kommet hjem og vi har spist middag. Jeg har kommet meg på kjøkkenet og begynt å fylle opp oppvaskmaskinen, og skylle annen oppvask. I stua er det full rulle helt til det blir helt stille... Titter inn i stua og alle tre har krabbet sammen i en stol, men en bok (som vi allerede har lest 3 ganger siden vi kom hjem). Pappsen skal lese! På kjøkkenet står jeg og gliser, hører på historien og kjenner på at dette her er fint! (og jeg er ikke akkurat glad i å vaske opp!!!)

Først etterpå slår det meg, når det igjen er full rulle i stua,  (pappsen er ufrivillig klatrestativ, to monstre har flyttet inn i stua og pappsen er vel noe de må fange. Jeg prøver å komme frem til bordet for å vaske av restene etter middagen, men blir stadig angrepet av små monstre som spruter ild.) Det å stå over oppvasken og smile og kjenne på hvor godt man har det- det må være ett av disse øyeblikksfølelsene man bør spare på til en gråer dag.

Så da sparer jeg det øyeblikket og de følelsene til en gråere dag.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!