søndag 11. november 2012

Siden Laagendalsposten ikke har gjort det

(enda), gjør jeg det!

KV - musikken skal ha høstkonsert LØRDAG 17. november!
Og for de som ikke kjente igjen noen  i dette innlegget så er det KNUT BUEN og BIRGER MISTEREGGEN skal også være med.

Med under en uke igjen gleder iallefall jeg meg! Jeg tror dette blir en hyggelig konsert og en flott mulighet til å oppleve Knut Buen!

Oppfordrer dere alle til å ta turen innom Junior og ta med dere billetter! Neste lørdag skjer det spennende ting i Kongsberg Kino!!

Håper vi sees! 




Birger Mistereggen, Knut Buen







Wikipedia skriver dette om

Knut Buen har gjort en allsidig innsats innenfor folkemusikken og annen folkekultur, og som formidler av denne. Han er spelemann, forfatter, komponist, kåsør, forlegger, impressario og på andre måter formidler av folkekultur. Han tilhører en slekt av folkemusikere, og vant sin første landskappleik som 16-åring.
Han har vært aktiv rosemaler siden slutten av 1960-tallet. Han startet opp kafeteria og kulturbygget Knutepunktet i 1994. Han driver også Buen Kulturverkstad og Tuddal Amfi og Tonehall i sentrum av Tuddal.
Buen ble utnevnt til Ridder 1. klasse av St. Olavs Orden i februar 1999, for fortjeneste av norsk folkemusikk. Han ble utnevnt til statsstipendiat 1989 og har ellers mottatt en rekke priser, blant annet Telemark fylkes kulturpris i 1986 og to Spellemannpriser.
SitatSelv takker jeg folkemusikken. Den har gjort alt for meg, og jeg har gjort noe for denSitat
– Knut Buen, ved mottagelsen av fylkeskulturprisen 1986

og om Birger Mistereggen står dette;
Han er utdannet ved Norges Musikkhøgskole (1992), med spesialisering i norsk folkemusikk (2001), og i lengre tid spilt i Ophelia Ragtime Orchestra og nå ansatt i Kringkastingsorkesteret. Den senere tid har han spilt Odeon Jazz Quartett (2001–), i gruppen Folk og Streif (Nordic winter, 2007).[2] Han har gjestet Kvarts og bidratt til Rolf-Erik Nystrøms (Concepts of Sorrow & Dangers , 2006). Mistereggen akkompagnerte med munnharpe til vinnermelodien Alvedans ved Melodi Grand Prix 2006, samt til Kong Harald Vs bursdag (2007). I samarbeid med Trio Mediæval har han medvirket til plateutgivelse (2005). I perioden 2008-2009 var han trommeslager og assosiert medlem av Vamp og bidro på albumet St. Mandag og den påfølgende turneen. Han underviser i slagverk 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!