onsdag 13. juni 2012

Er mor eller barn som øver tro?

Vi er i den situasjon nå at barna helst vil gå, og det er jo veldig fint! Så vi øver! Øver på det å gå på fortau, gå sammen og det å høre etter.
Av og til lurer jeg på om det vi øver aller mest på er at mamman skal slappe litt av!
For jeg har nok en god treningspuls når vi tar oss frem langs gater og biler.. En stopper opp får å se på mauer og den andre løper så fort den kan - gjerne rundt en sving om det finnes. Og hvor deler man seg da? Den som ser på mauer kan plutselig finne på å følge denne mauern ut i veien, eller se en sykkel på andre siden av gate eller noe og vips! BORTE, eller verre!
Den som er på vei for å runde svingen er jo allerede borte og ute av kontroll..

Så da blir det litt roping, lokking og kommandering, før man tar maurtitter under armen og løper etter springeren. Også vet man ikke helt om dette ble en god trening eller bare tulliball..

Når jeg har med meg en går det så flott! Da har man tid til å vente på den mauern eller løpe litt bortover fortauet, men mine barn vil gjerne litt forskjellige ting på samme tid, så to på beina i byen kan bli litt stress.

Jeg skrev jo i går om Vestsiden og vi drev litt med slik gå i byen øving i går.. Jeg tror noen av de andre på kafeen lurte litt på hva jeg tenker med.. og det ble nok litt lett underholdning også. For maurtittern skal iallefall ikke holde hånda over gata når han er trøtt og springeren skal jo ikke gå når h*n er sliten.. Så tilslutt ble det en godt i handa og en under armen som hylte!
Men vi fikk trent.
Snuppa var flink til å oppsummere hva hun hadde lært i bilen hjem og lillemann var enig.

Så vi får prøve igjen! Om det er jeg eller de som trenger mest øving, det vil tiden vise. Men de får nå iallefall prøve seg litt...

Tips til trafikk med 3 åring...
http://www.barnastrafikklubb.no/barnas_trafikklubb/barnas_trafikklubb/toppmeny/foreldreinfo/Menypunkt_1/Undermenypunkt_3/Oev_med_3-aaringen


Er du redd for ungene i trafikken? Hvordan øver dere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!