onsdag 15. mai 2013

God tradisjoner for små barn

Ungene har begynt noen dager i uka i en godt etablert barnehage i byen her. De har jo såklart mange tradisjoner, og en av de som jeg synes er veldig fin er denne som kommer nå.

Før 17.mai går de i Blomstertog! (Det er nok ikke inspirert av rosetoget, for dette tror jeg har vært veldig mye lenger)
Alle barna skal ha med seg en type blomsterbukett, enten hjemmeplukka eller kjøpt, så stiller de i tog (vet ikke om de har korps fortsatt men vet jeg har spilt for den barnehagen da jeg gikk i skolekorps selv) og går med flagg og blomster til et gamlehjem som ikke er så langt unna.

Der leverer barna blomster til de gamle!

Jeg synes det er en kjempe fin tanke å gjøre og en veldig god ting å lære de små- å huske på alle i samfunnet. (De har forskjellige aktiviteter igjennom året, noen er på gamlehjemmet, andre er for andre barn osv osv)

Siden det plaskregner her i dag, er sendt ut flomvarsel og både mor og barn var ganske så slitne når vi kom hjem i dag, ja da ble det en egenoppsats med blanding av kjøpt og henta ute.

Så i morgen går mine to små med en slik i handa og gir til en av beboerene på sykehjemmet/aldershjemmet!







Skal se det blir noe liknende på bordet her hjemme på 17. mai også, for synes igrunn de ble litt fine ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!