torsdag 10. januar 2013

Matpakker...

Ungene er jo ikke lenger bare hjemme med meg, de er to dager i barnehage også. 
Det har de vært siden august og vi er igrunn veldig fornøyd med den ordningen. 
Da kom det jo en ny oppgave inn i huset.. De skal jo ha med seg niste.. Frokost og litt ekstra 
til et slikt fruktmåltid. 
Jeg vet jo selv hvor kjedelig to skiver med gulost er og det er lite sannsynlig at to som 
er vant til variasjon og valgmuligheter gjennom hele dagen skal finne to skiver i matboksen særlig fristende. 
Og frokosten trenger jeg at skal være fristende siden den er det første de gjør i barnehagen. 

Her er en variasjon som de har fått med seg.

Jeg har ikke masse fansy utstyr eller lyst til å stå på kjøkkenet å lage egg i
forskjellige former, eller bake små grove cupcakes hver uke. 
Dette tar ikke så lang tid, men gir de variasjon. 
Det hender også de får med seg kornblandinger eller annet istedenfor f. eks youghurt.

Hva gjør du med matpakker til deg selv og ungene? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!