søndag 22. september 2013

10 K for Grete- Oslo Maraton

I går var det tid for løp i Oslo. Litt usikkere på om vi i det hele tatt skulle stille og med litt kluss i forkant, ble det tur inn. En med tett brystkasse og en med feber. MEn, men. Her er vi klare. En  med treningstøy gjemt og en veldig klar for start!


 Vi hadde egentlig hotell fra fredag til lørdag, i fjor starta 10 K for Grete først ut, i år skulle vi nesten sist ut. Så det hotellet avbestilte vi.
En grei busstur for å få snakka hverandre litt klare for å iallefall prøve oss.

Vi hadde greit med tid i Oslo, og det var jo ikke veldig feil å sitte på Aker brygge å spise litt lunsj når himmelen ser slik ut.
Tanken på å ta en øl og heie frem de andre streifa oss vel akkurat her. Men vi spiste mat, drakk mye vann og henta ut startnr og begynte å bli klare. 
Litt spent! Og har man fått på startnr riktig?! 

Klare i startområdet! Dette skulle bli spennende! 

Jeg starta først og det kjentes ganske så greit ut løpe. At jeg skulle klare tiden fra i fjor hadde jeg ingen planer om. Med hosteanfall og hodepine underveis koblet jeg etterhvert vekk dama som fortalte meg på øret hvor langt jeg hadde løpt og hvor fort jeg løp. Istedenfor holdt jeg selskap med ei dame som løp for første gang og sammen motiverte vi oss i mål på en grei tid. Jeg kom inn på 1.12, fornøyd etter hvor lite jeg har fått trent. 
Søstern har trent litt mer og fra å ikke ha mulighet til å stille i fjor kom hun seg igjennom på en flott tid på 1.09! Så GRATULERER LENE! Du vant!!! ;) 

FORNØYD! Løp i mål og det hadde jeg
nesten ikke trodd på morran! 
Denne blide herremannen stod klar med vann
og dans for alle som kom innom etter målgang.
Virkelig gledsspreder!


             

YES!!!!!

Å finne et sted å dusje etter kl 18 en lørdagskveld i Oslo var ikke så lett, de treningsstudioene vi fant rundt mål var steng kl 16, et hadde nøkkelmulighet om du var medlem.. Jadda! Men vi har jo onkel og tante i Oslo. Så de fikk uventet besøk en lørdag ettermiddag. Veldig hyggelig å hilse på! Søstern fikk sett leieligheten og vi fikk både dusj og bevertning! Så TUSEN TAKK onkel og tante!! 

En velfortjent øl og en stoooor burger!! 

Jeg avslutta litt før Lene, her er det soving på bussen hjem

Så da har vi gjennomført årets løp. Vi har allerede begynt å planlegge for neste 10 for Grete! :)
 Så vil du værremesåhengpå!!! Jeg fortsetter med 10 K så lenge jeg ikke klarer å finne formelen på hvordan ikke bli fysisk dårlig et par timer etter løpet! En time søvn på bussen gjorde susen! 

Takk for turen søstern!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!