søndag 18. august 2013

Forhandlingstenknikk

Vi har en 4 åring.. Og hun har ubevisst eller bevist lagt seg til en forhandlingsteknikk som er ganske kjent rundt forhandlingsbord...

Samtale i bilen her om dagen.
4 åringen " Mamma... Kan jeg få min helt egen hest? "
Mamma: "Nei. Det går ikke"
4 åringen: " Hvorfor ikke det?"
Mamma: " Hest er mye jobb og ansvar og du er litt for liten til det. Du har sitti på en hest en gang, kanskje du skal prøve litt mer først? "
4 åringen: "Neiei. Jeg har gjort det to ganger tenk!"
Mamma: "Joda, to ganger på samme dag"
4 åringen: " Jeg vil ha hest hjemme hos oss! "
Mamma: Vi har ikke plass til hest hjemme hos oss

Og sånn fortsetter det en stund... Hun gir seg men...
4 åringen: "Ok da. Men mamma.. Kan jeg få katt eller baby da? "
Denne gangen begynte bare mamman å le.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!